top of page

Az ÉV LEGNAGYOBB KALANDJA

Az Etna meghódítása

Sokakat megijesztenek az Etna kitöréséről szóló hírek, de vannak emberek, akik ott élnek, már szinte együtt lélegeznek ezzel a misztikus heggyel.

Őket kértük partnerként egy különleges túrára, ahol úgy láthatod a vulkánokat, ahogy még sosem.

3 nap az Etnán 2920 méter magasságban, majd két nap luxus Pantellerián, a legismeretlenebb vulkáni szigeten

Időpont: 2019. június 4-8                                      Ár: 550 euro  + repülőjegy

A bátrabbak, kiváncsibbak jöhetnek tovább velünk innen a másik vulkáni szigetre, Pantelleriára..

Etna Walk

Az Etna hírmondói

Talán kevesen tudják, de az Etnán él egy fotósokból, videosokból álló csapat, akik figyelik a hegy minden mozdulatát, kitöréseit, növény és állatvilágát. Ők szolgálják ki a világsajtót az ott készült felvételeikkel. Egy kis felsorolás partnereik közül:

Teljes képernyő rögzítése 2019.02.02. 18

Most mi is velük fogunk együtt működni: ők lesznek a vendéglátóink, kísérőink ezen a rendkívüli kiránduláson. Rájuk bízzuk magunkat, rajtuk keresztül ismerkedünk meg az Etna turisták által nem járt különleges helyeivel.

Ez a lehetőség elsősorban fotósoknak, videosoknak teremt rendkívüli lehetőséget, de bizonyára lesz aki ,,csak" kalandvágyból fog velünk tartani.

Terepjáró dzsippekel fogunk közlekedni, nem lesz nagyon megerőltető túra, de azért nem is egy luxus nyaralás - legalábbis az Etnán töltött 3 nap.

A szállásról

A Wizzair cataniai járatával érkezünk az esti órákban, aznap már csak a szállásunakt foglaljuk el Nicosiában, az Etna oldalában elterülő 13 ezer fős kisvárosában, 724 méter magasságban.

Különleges hangulatú, igazi szicíliai kistelepülés, ahol azért kényelmes kétágyas szobákban fogunk tudni a mozgalmas napok után.

1.nap - a legmagasabb csúcs

Az első napra jut a két legmagasabb csúcs meghódítása:

A Crateri Barbagello a 2002-es kitörés során keletkezett, ez a kráter 2920 méter magasan van. Itt a nyár ellenére is igen zord időjárási körülmények várhatnak minket..

Terepjáró dzsippekkel és felvonóval jutunk fel ide, és csaknem 5 óránk lesz kivételes fotókat készítenünk erről az űrbéli tájról.

Az ebédet 2000 méter magasban fogyasztjuk el  Rifugio Sapienzában, hogy aztán közvetlenül ebéd után elindulhassunk következő helyszinünkre a Crateri Silvestrire.

2.nap - az Etna délnyugati oldala

Már egy kicsit szelídebb vidéken töltjük ezt a napot.

A 2003-as kitörés lávafolyamán sétálunk végig, (Monte Nero degli Zappini ),

megnézzük a Santa Barbara menedékházat, miközben a háttérben mindig ott van az Etna valamelyik gőzölgő krátere

3.nap - Egy kitörés nyomai
Barlangok szurdokok földjén

Ez a nap megint rendkívüli látnivalókat tartogat nekünk: szembesülhetünk vele, mi történik egy kitörés után, láthatjuk nyomait, különleges képződményeit.

A Piano Provenzana területén még láthatjuk a láva alatt is életbe maradt fák nyomait, meglátogatjuk a Santa Barbara menedékházat, és Grotta dei Ladronit, egy lávafolyam által vájt barlangot

Alcantara szurdok -
a jéghideg víz és a láva találkozása

A Monte Moio kb. 2800 évvel ezelőtti kitörése közel 50 méter vastag láva réteget hagyott maga után, és ennek repedésében vájt utat magának az Alcantara folyó. Az Alcantara szurdokvölgy csodaszép, ahol a lávaképződmény hatalmas falként állnak előttünk, mintha csak bele másznánk a gyomrába.

4. nap - a sárvulkánok földje

Még egy nap a vulkán alkotta holdbéli tájon.

Forre Laviche del Simeto - a láva által alkotott szurdokok sokasága.és és a Simeto folyó találkozása. A folyó partján sok különböző színű kavics látható a lávából. Nem ritka, hogy borostyánszínű , sárgás színű, vagy nagyon világos, és hogy  némelyik tartósított állatfosszíliákat tartalmaz.
Az oleanderek, a hegymászó sziklák és a lenyűgöző rohanó víz között megfigyelhető a területre jellemző növénytermesztés is: pisztácia (a világ legjobbjai között), citrusfélék, mandula, fichidindia.

Időközben megnézzük a gyönyörű Ponte dei Saracenit és végül elmegyünk "Vulcanelli di fango di Paterno - Salinelle területére, ahol megismerkedünk a sárvulkánok fogalmával (és persze fotózzuk is:-)

Az Etna lábánál fekszik Catania, amit a „láva városaként” is szoktak emlegetni. vA várost megannyi megpróbáltatás érte az évek során, több vulkánkitörés és földrengés is pusztított a településen. Mindezek után barokk stílusban épült újjá, aminek köszönhetően rengeteg gyönyörű épület fogadja az érkezőket – amelyek közül több lávából épült.

Azok, akik csak az Etna túrára érkeztek, itt búcsúznak ettől a különleges öt naptól.

Akik jönnek velünk Pantelleriára, még itt alszanak egy éjszakát, másnap délelőtt megismerkedhetnek ezzel a várossal is, hogy aztán kora délután továbbrepüljenek Pantelleriára, a vulkánok egy másik csodájára.